Cara Menyelesaikan Hutang Kad Kredit

Selain daripada OD, kita juga boleh menggunakan satu cara lain untuk menyelesaikan hutang kad kredit. Cara yang saya maksudkan ialah menggunakan platform Easy Payment Scheme yang ditawarkan oleh beberapa syarikat di Malaysia contohnya E-Save Marketing.

Sebagai contoh sekiranya kita berhasrat untuk menyelesaikan hutang kad kredit RM5,000 secara bayaran biasa kepada bank, kita terpaksa menanggung bebanan faedah sebanyak 54% (18% setahun selama 3 tahun).

Sebaliknya jika menggunakan platform Easy Payment, E-Save Marketing hanya mengenakan sebanyak 24% caj yang bersamaan dengan 8% setahun.

Dengan cara ini, ia sedikit sebanyak dapat membantuk mengurangkan beban bayaran kad kredit dan membantu menjimatkan dari segi caj faedah tahunan.

3 Responses to “Cara Menyelesaikan Hutang Kad Kredit”


  1. 1 Nuaraca July 4, 2009 at 9:16 am

    salam bro,

    aku jumpa blog nie dari blog pokli. just nak wish good luck. hala tuju kita sama jer, hehe

  2. 2 tuanbri July 11, 2009 at 5:20 am

    Ni penting gak ni…

    Kalau beli rumah lelong pakai kredit kad,
    pastu byr kredit kad gunak khidmat Company tu…

    ok ke?

    just one of the options.

    Ada org dia terus buang kredit kad ni…aku lak suka kumpul..
    just in case..tapi susah jugak nak monitor expenses kita..

    Perunding Lelongan
    http://tuanbri.blogspot.com/

    • 3 Merdeka Hutang July 13, 2009 at 8:45 am

      Tuan Bri,setuju…so far saya tak pernah gunting lagi mana-mana kredit kad. just bagi wife simpan. 🙂

      idea tuanbri menarik juga…boleh dipertimbangkan..lagipun dapat reduce 18% interest tu significantly juga.


Leave a comment




Impian Saya

Bebas dari hutang jahat. Menguruskan hutang baik dengan teratur. Memiliki 2 lot semi-d berkembar sebelah-menyebelah perkongsian saya dan isteri. Meningkatkan aset dan pendapatan pasif.

Emergency Fund Since July 2009

1,000

Password Untuk Unlock File Excel Di Bawah

AABABBBBAAAU

Blog Stats

  • 19,444 hits